måndag 27 augusti 2007

Tjejsnack vecka 35

Musik


Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?
-Oj. Jag lyssnar på väldigt varierad musik, och när jag väl lyssnar blir det oftast Neil Young, NIN, Marilyn Manson, Frank Sinatra, Depeche Mode, Stina Nordenstam eller något annat jag känner för just då.
Vad jag gillar med den musiken? Tja.. Neil Young får mig på bra humör, Marilyn Manson är bra att ha i hörlurarna när man är ute och går på morgonpromenad, Depeche får mig att dansa töntig 80-tals dans.. Hahaha!

Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? Om du är tonåring nu, så vad lyssnade du på som barn?
-Faktiskt så lyssnade jag ganska mycket på Depeche, Yazoo och sånt. Hade en svacka med riktigt tung hiphop, men det ska vi definitivt INTE gå vidare in på. Någonsin.

Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?
-Ja, jag får faktiskt klåda av Magnus Uggla och E-Type. Allvarligt!

Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.
-Jag har sett Neil Young 3 gånger på Sjöhistoriska, Marilyn Manson på Hovet, Metallica i Globen och Iron Maiden på Stadion..
Däremot skulle jag gärna vilja se NIN och Depeche innan jag dör..

Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?
Äger ingen och skulle inte vilja ha någon heller.

Inga kommentarer: