måndag 20 augusti 2007

Tjejsnack vecka 34

Ålder..


Spelar åldern någon roll? När, varför?
-Det beror ju helt på vad det handlar om, ålder spelar helt klart roll om det handlar om alkohol, droger och liknande (kanske inte är helt okej och ge sin tioåriga son en öl?), däremot kan jag känna en viss irritation över Sveriges överbeskyddarhet..

Har du önskat att du var yngre/äldre än du är någon gång? När, varför?
-Självklart har jag vid några tillfällen önskat att jag både var yngre/äldre. Fast kanske inte så mycket äldre de sista åren.. =/ Det är som alla säger, när man var yngre ville man vara äldre och nu när man är äldre vill man vara yngre. Fast egentligen vill jag nog bara se yngre ut.

Har du ljugit om din ålder någon gång, varför, i vilket sammanhang?
- Hahaha, det hände väl att jag och kompisen (när vi var ca 16-17) ställde oss i krogkön och började diskutera om vem som skulle köra hem. Krogvakterna hörde vårt samtal och släppte in oss utan att be om legitimation. Min man som nu jobbar som krogvakt är inte direkt imponerad.. =D

Hur gammal vill du bli om du fick leva ett friskt liv? Motivera!
-Usch vilka svåra frågor..
Jag tror jag skulle vilja leva tills det inte är något kul längre, jag skulle inte vilja leva längre än min dotter och tanken på att sakta sitta och vegetera någonstans gör mig smått hysterisk redan nu.

Vilken ålder i ditt liv så här långt, har varit den bästa? Motivera!
-Vår bästa tid är nu... Lalala..
Min bästa tid är faktiskt nu! Jag är 30 år, gift, har barn, och är snart (förhoppningsvis) fast anställd på ett företag där jag kommer trivas som fisken i vatten. Livet leker och jag får faktiskt vara med för en gångs skull!

Inga kommentarer: