fredag 8 juni 2007

Ny lista!

Vad blir ditt namn baklänges? - annA/acselannA
Har du gjort en snöängel i år? - Nej, men jag har instruerat min dotter om hur man gör en..
Hur lång tid är det längsta du legat på sjukhus? - Nästan 4 veckor i samband med dotterns prematura födelse.
Platt eller lockigt hår? - Självlockigt!
Är du kär i någon? - Maken?
Vad gör du när det regnar? - Häller upp ett glas rött och tänder ett par ljus..
Har en dröm gått i uppfyllelse? - Japp!
Vad har du för startsida på internet? - aftonbladet.se
Vem ringde du senast? - Maken för att höra efter vad han ville när han ringde till mig..
Tycker du att sengångare är söta? - Ja, det är dom väl antar jag. Har aldrig riktigt tänkt så mycket på saken.
Har du haft vattkoppor? - Det tror jag.
Har du någon gång testat karate? - Nope.
Vilken mobilringsignal? - Lauras Theme från Silent Hill 2
Minimorötter eller pommes frites? - Pommes.
Första sporten du gick på? - Handboll?
Vad längtar du mest till just nu? - Till flytten i månadsskiftet.
Hur gammal har du tänkt bli? - Tills det inte är något roligt längre.
När åt du senast en fiskbulle? - Aldrig. Allergisk mot fisk.
Vad drömde du inatt? - Kommer ej ihåg.
Vilken tv-serie är bäst? - Heroes! Och Buffy. Och Supernatural. Och Grey's Anatomy.
Kan du gå ner i spagat? - Hahaha. NEJ.
Vad åt du senast? - hemmagjord hummus med stekt aubergine, stekta tomater och macka..
Höga eller låga strumpor? - Höga.
Vad är du mest rädd för i hela världen? - Spindlar och sånt.
Har du varit kär i en kändis? - Oh ja!
Läser du på baksidan av mjölkpaketen? - Oftast.
Röd, grön, blå eller gul mjölk? - Röd mjölk till pannkakor, grön till vardagsmat. Dricker aldrig blå eller gul mjölk, det smakar som vatten och det har jag i kranen.
Vad har du för färg på ditt påslakan? - Grönrutigt
Vad ska du döpa dina barn till? - Nja.. Vi får väl se om det blir några fler.
Sommar eller snö? - Mittemellan? Om jag måste välja så blir det sommar, men enbart för att det är mindre kallt då.
Bikini eller baddräkt? - Bikini
Snyggaste läraren? - Nä. Jag verkligen vägrar att svara.
Är du mörkrädd? - Nej. Mörker är skönt.
Har du någon gång haft på dig ett par kallingar? - Japp.
Riktig gran eller plastgran? - Plast. Vill inte ha tusen insekter hemma..
Tänt eller släckt när du ska sova? - Svart som natten ska det vara.
Luktar dina fisar hallon? - Absolut! Dessutom kissar jag rosenvatten..
Godaste drickan till frukosten? - Kaffe..
Senast lästa bok? - Night av Elie Wiesel. Den var hemsk.
Vem kramade du senast? - Godmorgon-kramades med min dotter
Älskar du att sjunga? - Ja, det är skönt att sjunga ibland.
Vill du bli president? - Nej verkligen inte! Rådgivare kanske?
Har du spelat kille i en teater? - Inte vad jag kan minnas.
Duscha eller bada? - Duscha
Kan du ditt mobilnr utantill? - Japp
Har du tråkigt? - Nej, inte så värst.
Har du gråtit i skolan nån gång? - Kommer inte ihåg
Stockholm city, Metro eller SL? - Metro
Hur tar du dig till skolan? - Buss eller prommenader beroende på dagsform/väder och behov av att komma fram fort..
Har du någonsin sminkat dig som punkare? - Nej
Sjunger du på toa? - Nej
Vilken färg har din jacka? - Svart
Använder du långkallingar? - Ja, när det blir en så där -15 grader ute åker kallingarna på.
Är du höjdrädd? - Ja det tror jag. Men det måste nog vara ganska högt för att jag ska få svindel.
Vilket land vill du åka till? - Tibet, har drömt om det ända sedan jag var liten
Vad var det senaste som fick dig att skratta? - Kommer ej ihåg
Vad ska du göra NU? - Dricka kaffe!

Inga kommentarer: